Λογότυπο είναι το εμπορικό σύμβολο που εκπροσωπεί την επιχείρησή σου, χωρίς να χρειαστεί να την αναφέρεις. Είναι ο τρόπος που αποκτά την δυνατότητα η επιχείρησή να γίνεται αντιληπτή μόνο με ένα εικονίδιο. Ένα εικονίδιο όπου είναι ταυτόχρονα η ταυτότητα, το εμπορικό σήμα και η υπογραφή της.
Ένα δημιουργικό λογότυπο συνήθως αποτελείται από :
- Ένα γραφιστικό σχέδιο ή σύμβολο.
- Το όνομα της επιχείρησης, ή αλλιώς το Brand Name.
- Κάποιο σλόγκαν, ιδιότητα ή ημερομηνία έναρξης, ή αλλιώς ένα Tagline.
Το λογότυπο, είναι βασικό κομμάτι της εταιρικής ταυτότητας της επιχείρησής σου. Θα εφαρμόζεται σε κάθε έντυπη και ψηφιακή χρήση, κάνοντας την επιχείρηση σου αναγνωρίσιμη.
Ένα πολύ απλό και κλασικό παράδειγμα ενός πετυχημένου λογοτύπου είναι αυτό της Apple. Βλέποντας το γνωστό πλέον μήλο, όλοι ξέρουν περί τίνος πρόκειται και σε τι αναφέρεται χωρίς καν να χρειάζεται να υπάρχει κάπου η επωνυμία της εταιρίας.
Γιατί χρειάζεσαι λογότυπο ;
Ένα δημιουργικό λογότυπο είναι η πρώτη εικόνα του πελάτη σου για σένα. Είναι μια σύσταση γνωριμίας. Κάνει γνωστό στο κοινό σου το ύφος, τους στόχους και το τομέα της επιχείρησης σου και είναι βασικός παράγοντας στο να διαφοροποιηθείς από τον ανταγωνισμό. Επίσης, ένα σωστά σχεδιασμένο λογότυπο θα σε βοηθήσει στην προσέλκυση νέου κοινού που χρειάζεται τις υπηρεσίες ή το προϊόν που προσφέρεις.
Αγορά έτοιμου λογοτύπου ή δημιουργία από την αρχή ;
Στο διαδίκτυο θα βρεις εύκολα πολλά έτοιμα σχέδια λογοτύπων και συνήθως είναι πιο οικονομικά από την custom δημιουργία τους από την αρχή. Βέβαια αυτό ενέχει και κάποια προβλήματα όπως:
- Βασικός σχεδιασμός
- Ουδέτερο ύφος
- Περιορισμένη έως μηδαμινή επεξεργασία / διαφοροποίηση
Όπως καταλαβαίνεις, ένα έτοιμο λογότυπο, είναι μεν φθηνότερο αλλά ο λόγος που το κάνει φθηνότερο είναι γιατί βασίζεται σε απλές γραμμές σχεδιασμού και προορίζεται σε όλους. Αυτό θα λειτουργήσει ως αρνητικός παράγοντας σε ότι αφορά την προσπάθεια διαφοροποίησης σου από τον ανταγωνισμό και στην επιλογή ενός εμπορικού σήματος, που θα εκφράζει και θα ταιριάζει στο ακέραιο στην επιχείρηση σου.
Άρα, η επιλογή ενός έτοιμου σχεδίου μπορεί να εξυπηρετεί σε ότι αφορά το κόστος, αλλά τα όρια και οι περιορισμοί του θα καταλήξουν στο να λάβεις ένα άψυχο και με χωρίς χαρακτήρα λογότυπο το οποίο δεν θα αναδεικνύει όλα τα στοιχεία της επιχείρησης σου.
Τι κάνει ένα λογότυπο σωστό ;
Ένα σωστό και δημιουργικό λογότυπο δεν πρέπει να έχει υπερβολές στον σχεδιασμό του. Τα πιο πετυχημένα λογότυπα στην ιστορία της αγοράς είναι και τα πιο απλά όπως της Apple, της Nike ή της Coca Cola. Το κοινό χαρακτηριστικό που έχουν όλα αυτά είναι ότι αποφεύγουν την χρήση πολλών στοιχείων με σκοπό την αποφυγή σύγχυσης του κοινού.
Πολύ βασικός γνώμονας για την επιλογή ενός σωστού λογοτύπου είναι να μην βασίζεται στην τάση της μόδας. Όπως μας έχει αποδείξει η ιστορία, η μόδα είναι κάτι που έρχεται και φεύγει ανά τακτά διαστήματα. Οπότε, το λογότυπο σου πρέπει να έχει ένα διαχρονικό ύφος που θα αντέχει στον χρόνο και θα είναι πάντα καλόγουστο γιατί πολύ απλά το λογότυπο δεν θα αλλάζει και δεν πρέπει να αλλάζει με τον καιρό. Θα πρέπει να μένει πάντα ακέραιο.
Ένα ακόμη βασικός κανόνας για την επιλογή λογοτύπου είναι η ουσιαστική αποφυγή απομίμησης ή αντιγραφής από κάποιον άλλο. Αυτό θα μπορεί να αποβεί καταστροφικό για την επιχείρηση σου γιατί, πέρα από τον κίνδυνο καταγγελίας για λογοκλοπή, θα δείχνει ότι προσπαθείς απλά να κλέψεις την δόξα και να αντιγράψεις κάποιον ανταγωνιστή σου με φθηνά κόλπα φανερώνοντας μηδαμινή προσπάθεια και ενδιαφέρον.
Είδη Λογοτύπων
Υπάρχουν διαφορά είδη λογοτύπων και ποικίλουν τόσο σε ύφος όσο και σε δημιουργικότητα.
Κάποια εύκολα παραδείγματα είναι:
- Λεκτικά λογότυπα – Sony, Instagram, Twitter
Πρόκειται για λογότυπα που είναι βασισμένα αυτούσια στην επωνυμία του προϊόντος ή της υπηρεσίας τους.
- Εικονικό ( Σύμβολο )
Τα λογότυπα σε αυτή τη κατηγορία έχουν σύμβολα. Καθαρές γραμμές, ένα βασικό σύμβολο και το όνομα. Συνήθως μπορούν να λειτουργήσουν αφαιρετικά ακόμα και χωρίς το όνομα της επιχείρησης ή με συγκεκριμένη διάταξη.
- Λογότυπα σε Μονόγραμμα ή Δίγραμμα
Αποτελεί μια ενδιάμεση λύση ανάμεσα σε εικονικό και λεκτικό λογότυπο. Συνήθως επιλέγεται από επιχειρήσεις με μεγάλο ή δύσκολο κεντρικό τίτλο. Έτσι για λόγους συντομίας ένα ή δυο γράμματα, μετατρέπονται στο σύμβολο της επιχείρησης.
Γιατί να απευθυνθείς σε επαγγελματία ;
Ένας επαγγελματίας γραφίστας, θα σε βοηθήσει να κερδίσεις πολλά περισσότερα πέρα από την αναβάθμιση της εικόνας σου. Θα μπορέσει να αφουγκραστεί τις αξίες και τους στόχους της επιχείρησης σου, αποτυπώνοντας τες στο λογότυπο σου.
Στην Visual Pro έχουμε συνεργαστεί με δεκάδες πελάτες και κάθε φορά αποδίδουμε ένα ξεχωριστό ύφος σε κάθε λογότυπο με custom δημιουργία απο την αρχή. Έτσι, κάθε λογότυπο είναι μοναδικό και ταιριάζει άρρηκτα με όλα τα χαρακτηριστικά της επιχείρησης που εκφράζει.
Μπορεί να κλαπεί το λογότυπο μου ;
Για την εξασφάλιση της νομικής προστασίας και την προάσπιση των συμφερόντων σου, θα πρέπει να προβείς στη διαδικασία καταχώρησης του εμπορικού σήματός σου, πριν από την έναρξη της επιχειρηματικής σου δραστηριότητας. Εφόσον έχει πραγματοποιηθεί η καταχώρηση του σήματος, η επιχείρηση αποκτά το πνευματικό δικαίωμα της αποκλειστικής του χρήσης σύμφωνα με το Νόμο 2239/1994, Άρθρο 2.